De vlees-supermarkt met slagers kwaliteit!

Gratis verzending v.a. €75 ⭐⭐⭐⭐⭐

Bekijk snel onze weekaanbiedingen

Klantenservice

Bij vragen over ons assortiment of het bestellen via de webshop kun je contact met ons opnemen via e-mail of gebruik maken van onderstaand contactformulier. Wij horen graag van je.

Voor snel antwoord op sommige vragen raadpleeg onze veelgestelde vragen onder aan deze pagina.

Contactgegevens:
E-mail: info@rundenkip.nl

Telefoon: 033-7211103

Bereikbaar:
Maandag t/m vrijdag - 11:00 tot 17:00

Over ons

Wie is Rund & Kip?

Rund & Kip is dé online vlees-supermarkt van Nederland. Wij bieden een breed assortiment aan hoogwaardig vlees van gerenommeerde Nederlandse producenten en onze zelf opgezette ketens. Onze focus ligt op kwaliteit, eerlijke prijzen en gemak, zodat jij eenvoudig het beste vlees in huis haalt. De eigenaren komen zelf uit de agrarische sector en food industrie en hebben hun krachten gebundeld om de eerste online vlees-supermarkt op te zetten.

Wat is een online vlees-supermarkt?

Een online vlees-supermarkt is een webshop waar je vlees kunt bestellen en thuis laat bezorgen. Het werkt hetzelfde als bij de grote supermarkten. Bij Rund & Kip koop je vlees rechtstreeks van de bron, zonder tussenhandel, waardoor je profiteert van hoge kwaliteit en scherpere prijzen. Als onze producten worden bevroren geleverd om deze kwaliteit te garanderen.

Waarom kiezen voor Rund & Kip?

  • Breed assortiment: Van dagelijks vlees tot luxe steaks en BBQ-specialiteiten.
  • Eerlijke herkomst: Vlees afkomstig van betrouwbare Nederlandse producenten en zelf opgezette ketens.
  • Scherpe prijzen: Doordat we direct en groot inkopen en deels zelf produceren, bieden we de beste prijs-kwaliteitverhouding van Nederland.
  • Snel en gekoeld geleverd: Altijd vers en goed verpakt thuisbezorgd.

Wat doet Rund & Kip anders?

Wij werken met eigen slagers en hebben volledige controle over de verwerking en verpakking van ons vlees. Hierdoor garanderen we een unieke kwaliteit die je niet in de supermarkt vindt. Bovendien blijft ons vlees écht op gewicht, zonder onnodig toegevoegd water. Zo is 250g gehakt ook daadwerkelijk 250g vlees.

Verzending

Worden er verzendkosten in rekening gebracht?

Ja, wij rekenen een bijdrage voor verzending voor bestellingen onder €75. Bij bestellingen boven dit bedrag is de verzending gratis. De actuele verzendkosten bedragen €9,99.

Waar en wanneer bezorgen jullie?

Wij bezorgen door heel Nederland met uitzondering van de Waddeneilanden. Je kunt een bezorgnotitie tijdens het afrekenen achterlaten welke dag je de bestelling het liefst geleverd zou willen krijgen. Alle bestellingen worden op werkdagen tussen 17:00 en 22:00 bezorgd.

Kan ik mijn bezorgadres nog wijzigen?

Dit hangt af van het moment van wijzigen. Wij raden aan om eerst contact met ons op te nemen. Mocht dit te laat zijn en is jouw bestelling al onderweg raden wij aan om met Trunkrs via de verzendmail contact op te nemen.

Blijft mijn bestelling gekoeld en bevroren tijdens transport?

Ja, wij verzenden ons vlees met speciaal verpakkingsmateriaal. Hierdoor blijft je bestelling tijdens de gehele verzending op de juiste temperatuur. Iedere bestelling wordt op de dag van inpakken ook geleverd.

Kan mijn bestelling afgehaald worden?

In principe is dit niet mogelijk. Ben je op zoek naar grote hoeveelheden vlees (50+ kg) neem dan contact op met onze klantenservice om te kijken of er een uitzondering gemaakt kan worden.

Bestellen

Is er een minimaal bestelbedrag?

Ja, om de kwaliteit en versheid van onze leveringen te garanderen, hanteren wij een minimaal bestelbedrag van €30.

Hoe verloopt het bestelproces?

  1. Kies je favoriete vleesproducten en voeg deze toe aan je winkelwagen.
  2. Plaats je bestelling via onze website.
  3. Wacht op de Track & Trace mail (kijk ook altijd even in de spamfolder bij een eerste bestelling) en volg de bestelling.
  4. Ontvang je bestelling.

Is vlees kopen online veilig?

Heel veilig omdat vleesverwerkende bedrijven volgens de richtlijnen van de hygiënecode HACCP moeten werken. Daarnaast worden onze partners (net als elke andere slagerij) gecontroleerd door de NVWA die controleert of iedereen zich aan de warenwet houdt. Daarnaast is alles bevroren wat vlees kopen online erg veilig maakt.

Wat doen jullie aan voedselveiligheid?

Wij werken volgens de richtlijnen van de hygiënecode HACCP en enkel met verpakte producten. Alle producten die op ons eigen vriesdepot binnen komen worden gecontroleerd op temperatuur en eventuele beschadigingen aan de verpakking. Vervolgens worden alle bestellingen vanuit de vriezer ingepakt en klaargemaakt. Deze bestellingen worden vervolgens op dezelfde dag uitgeleverd.

Assortiment

Waar komt het vlees vandaan?

Ons vlees komt van gerenommeerde Nederlandse producenten en door ons zelf opgezette ketens. We selecteren onze leveranciers zorgvuldig op kwaliteit en duurzaamheid. Op iedere productpagina staat de herkomst en het merk van het betreffende product.

Hoe zit het met antibiotica in vlees?

Het gebruik van antibiotica bij vleesvee is bij wet geregeld. Dieren kunnen worden behandeld met antibiotica als ze ziek zijn, het vlees van deze dieren wordt uitgesorteerd en komt niet bij ons terecht. Strenge Europese wetgeving zorgt ervoor dat er eigenlijk geen resten van antibiotica meer aanwezig kunnen zijn in levensmiddelen.

Is bevroren vlees lage kwaliteit?

Nee, integendeel! Ons vlees wordt direct na verwerking ingevroren, waardoor de versheid behouden blijft zonder gebruik van conserveringsmiddelen.

Hoe lang kan ik bevroren vlees bewaren?

In de vriezer blijft vlees bij -18°C maandenlang goed. De exacte houdbaarheidsdatum staat op de verpakking.

Hoe kan ik bevroren vlees ontdooien?

Het beste laat je het vlees langzaam ontdooien in de koelkast. Zo blijft de structuur en smaak optimaal behouden. Uit eigen tests kun je vlees ook ontdooien in koud water waarmee gehakt in 1,5 uur ontdooid, hieruit is gebleken geen verschil te zijn in kwaliteit. Geen tijd bekijk dat onze snacks die bevroren in de airfryer kunnen.

Retourneren & klachten

Kan ik een bestelling retourneren?

Nee, vanwege voedselveiligheid kunnen wij geen retourzendingen accepteren. Heb je een probleem met je bestelling? Neem dan contact met ons op.

Het gewicht van mijn artikelen klopt niet wat nu?

Omdat sommige stukken met de hand worden gesneden, kan er een hele kleine afwijking in gewicht zijn. Grote verschillen? Neem contact met ons op.

Wat te doen bij een bezorgklacht?

Als je niet tevreden bent over de bezorging, laat het ons dan direct weten. We zoeken altijd naar een passende oplossing.

Mijn bestelling is ontdooid?

Neem contact met ons op als je bestelling tijdens transport volledig is ontdooid. We beoordelen de situatie en bieden een passende oplossing. Het kan zijn dat er in sommige gevallen lichte ontdooiing heeft plaatsgevonden, maar omdat het in de doos kouder is dan een koelkast kun je alles nog veilig consumeren en in de vriezer bewaren zonder kwaliteitsverlies.

Mijn bestelling is niet compleet?

Neem contact op met onze klantenservice. We zoeken uit wat er is misgegaan en lossen het op.

Mijn bestelling is niet bezorgd?

Controleer de track & trace. Geen updates? Neem contact met ons op, dan kijken we direct mee!

Antwoord niet gevonden?

Als het antwoord hierboven niet gegeven wordt of als je een andere vraag hebt neem dan contact met ons op via onderstaand contactformulier en wij zullen binnen 1 werkdag reageren.